امام جمعه درگز:

 شهادت سردار سلیمانی یکی از تبعات جریان فتنه بود

حجت الاسلام ایروانی شهادت سردار سلیمانی را یکی از تبعات جریان فتنه دانست و گفت: تا زمانی که مسئولان با حرف خود چراغ سبزی به دشمن نشان ندهند، او هرگز جرات نمی‌کند چنین جنایاتی را انجام دهد.
کد خبر: ۹۳۰۶۸۶۲
|
۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
حجت الاسلام محمدحسین ایروانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه ابراز کرد: از نظر پیامبر اسلام، بهترین افراد اهل زمین به جهت عنصر وجودی، شرافت و بزرگواری حضرت فاطمه زهراست؛ اهل بیت فرموده اند مادرمان فاطمه زهرا (س) بهترین الگوی شایسته در زندگی برای ماست؛ رهبر معظم انقلاب هم بر این نکته تاکید داشتند که ما رزق سال کشور و مملکت را از فاطمیه می‌گیریم.

امام جمعه درگز گفت: بعد از رحلت پیامبر اسلام، تقابل دو جریان حق و باطل یعنی غدیر و امامت در برابر خلافت و ثقیفه، سخت‌ترین دوره زندگی حضرت زهرا (س) بود، این شرایط به سه دلیل ایجاد اختناق و وحشت عمومی توسط جریان ثقیفه برای انزوای جریان غدیر؛ بی بصیرتی و سکوت خواص در مقابل کودتای جریان ثقیفه و در نهایت ماموریت الهی حضرت علی (ع) به صبر و سکوت ایجاد شده بود.

حجت الاسلام ایروانی با گرامیداشت سالروز بصیرت و میثاق امت با ولایت، به چند نکته در جریان فتنه ۸۸ اشاره و تصریح کرد: اولا باید خدا را شاکر باشیم به واسطه داشتن ملتی قدر شناس و بصیر که اگرچه نسبت به ضعف‌ها و مشکلات گله مندند، اما هیچ گاه از اصل نظام نمی‌گذرند؛ در ثانی گاهی اوقات ممکن است فتنه گران از خواص جامعه بوده و مسئولیت‌هایی داشته باشند؛ سران فتنه هزینه سنگینی را بر کشور تحمیل کردند.

وی افزود: موضوع سوم عبرتی است که باید از گذشته بگیریم که خواص بی بصیرت موجب انحراف و گمراهی عموم مردم نوشند، مردم باید حواسشان باشد که شاخص ولایت است؛ جریان فتنه به ما تذکر می‌دهد که باید نسبت به آینده هم مراقب باشیم تا با شناخت خط ولایت، دچار فتنه‌های بزرگتر و سنگین‌تر نشویم.

امام جمعه درگز شهادت سردار سلیمانی را هم یکی از تبعات جریان فتنه دانست و تبیین کرد: اگر مسئولی در دولت یا مجلس یا هر جای دیگری سخنی بگوید که مورد خوشایند استکبار باشد یعنی به دشمن چراغ سبز داده است؛ ما حاج قاسمی را از دست دادیم که برای کشور ما و منطقه بی نظیر بود؛ تا عده‌ای در داخل کشور چراغ سبز به آمریکا نشان ندهند او جرات نمی‌کند این کار را انجام دهد.

خطیب جمعه درگز به بازخوانی ویژگی‌های سردار سلیمانی از نگاه مقام معظم رهبری پرداخت و ابراز کرد: سردار عزیز ما نه یک فرد که یک مکتب بود؛ او پیروز جهاد اکبر و بنده محض خدا بود؛ تلاش بی وقفه در طول سالیان خدمت داشت و تقوا و معنویات دوران دفاع مقدس را حفظ کرده بود و در عین دوری از جریانات سیاسی خالص و انقلابی بود؛ انشالله راه او تا سقوط آل‌های منطقه و رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت.

وی در پایان ضمن گلایه از گرانی‌ها و کمبود روز افزون کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم خاطرنشان کرد: چرا باید در کشوری که به اعتراف مسئولین دارای منابع فراوان است مشکل توزیع و نظارت کالا داشته باشیم؟ سفره مردم روز به روز کوچک‌تر شده و شرایط سخت‌تر می‌شود؛ کسانی که با ضعف مدیریتی عرصه را بر مردم تنگ می‌کنند بدانند این ایجاد نارضایتی نسبت به نظام، در درگاه الهی برای آن‌ها گران تمام خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار